PPH- Team

Ik zie het wel eens staan…, maar wat is PPH ?

Wat is PPH ? Wat betekenen die letters?

Dit zou een vraag van u of jou kunnen zijn.De betekenis is Psycho-Pastorale Hulp. Wel lastige woorden , maar we proberen wat te vertellen en uit te leggen wat het betekent en wat we doen.Er kunnen zorgen zijn in je gezin, familie, vriendenkring of misschien loop je zelf ergens mee. Iets waar je graag met iemand over wil praten. Het kunnen psychische problemen zijn maar ook spanningen, financiĆ«le problemen, verslaving, eenzaamheid,worstelingen met jezelf…

Het kan voor je persoonlijk zijn, maar ook samen als bijvoorbeeld je relatie niet zo lekker loopt. Wij zijn als leden van het PPH-team beschikbaar voor u/jou en willen graag in gesprek met je om zo proberen om te helpen, je kan je hart luchten, samen bidden, samen naar oplossingen zoeken. Dit kan ook door samen te wandelen. Vaak is dit al genoeg, soms is er meer hulp nodig. We kunnen je dan begeleiden naar professionele instanties waarin we in ons land goed voorzien zijn en daar staan ze voor je klaar indien nodig en gewenst. Vanuit onze kerkelijke gemeente is hiervoor een team vrijwilligers,bestaande uit mannen en vrouwen, met verschillende achtergronden, leeftijd en levenservaringen. We zien deze taak als onze christelijke taak om onze medemens in nood of problemen te helpen. We staan in nauw contact met onze predikanten. Verder hebben we een geheimhoudingsplicht en vergaderen we meerdere keren per jaar en hebben als teamregelmatig contact als het nodig is.

Onze kernwoorden kun je als volgt omschrijven:

-omzien naar elkaar
-meeleven
-luisteren
-bidden
-helpen

We hebben al mooie dingen mogen ervaren en merken dat God ons meerdere keren heeft laten zien dat Hij ons oplossingen en wijsheid geeft. Wat is het dan mooi om Hem dan samen te danken, Hem de eer te geven.Loopt u / jij ergens mee?

We hebben een e-mail adres nl.: PPH-team@hervormdrouveenstaphorst.nl Bellen of appen kan ook naar de coƶrdinator van het PPH-team, het telefoonnummer is 06-21486596, we nemen dan contact met u op. Contact opnemen met wijkpredikant of wijkouderling mag natuurlijk ook. De gegevens staan ook iedere keer vermeld in Ons Kerkblad onder de centrale berichten.

Hartelijke groet van het PPH-team